(بازاریابی اصولی و برند سازی)

اقتصاد خرد

سه شنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۸، ۱۱:۳۷ ب.ظ

  اقتصاد علم تخصیص  بهینه ی منابع محدود برای ارضاء خواسته ها و نیازهای نا محدود  بشر است . خواسته های افراد می تواند شامل تمام کالاها و خدمات و تمایلات خاص از قبیل غذا ، پوشاک، مسکن و هر چیز دیگری باشد که کیفیت زندگی را مطلوب تر  می سازد . چون افراد همواره به دنبال راهی هستند که بتوانند سطح رفاه خود را با استفاده بیش تر از کالاها و خدمات بهبود بخشند ، لذا خواسته های افراد نا محدوداست.در اقتصاد خرد ،رفتار اقتصادی افراد تصمیم گیرنده در اقتصاد مانند مصرف کننده،کارگر ،یا یک مدیر تجزیه و تحلیل می شود.همچنین در اقتصاد خرد رفتار انفرادی خانوارها ، صنایع ، بازار ها ، اتحادیه های کارگری و یا واحد های کسب و کار تحلیل و بررسی می شود.(سیف اللهی ،1392)

یک اقتصاد مدرن بسیار پیچیده است. هزاران بنگاه اقتصادی در گیر تولید میلیون ها کالای مختلف می باشند. افرادزیادی در حرفه های مختلف مشغول به کار هستند و تصمیم می گیرند که کدام یک از این کالاها را خریداری کنند.(نیکلسون ، 1387)

۹۸/۰۱/۲۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
fatemeh moradi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی